Kruche maślane ciasteczka

Nigdy nie miałam jakichś szczególnych ciągot do pieczenia, jestem też w tej kwestii zupełnie zielona (moje jedyne doświadczenie ogranicza się bowiem do niezwykle łatwych kokosowych ciasteczek oraz pewnego czekoladowo-bananowego ciasta z proszku), jednak ostatnimi czasy strasznie chodziły za mną domowe ciasteczka. Przewertowałam więc mnóstwo serwisów z przepisami i kulinarnych blogów, spisałam kilka przepisów do wypróbowania, ale przede mną pozostał wybór co rzucić na pierwszy ogień. Musiało być to coś smacznego, ale na tyle łatwego, żebym się z tym uporała nie posiadając żadnego wyczucia towarzyszącego posiadaniu wprawy w pieczeniu – i tak oto wybór padł na kruche, maślane ciasteczka :)
I muszę przyznać, że była to doskonała decyzja – ciasteczka są przepyszne, pachną obłędnie, a moje wiecznie zimne dłonie świetnie się nadają do przygotowywania ciasta kruchego (czego nie można powiedzieć o cieście drożdżowym, do którego niezastąpiony jest mój Mąż)🙂 Jestem więc miło zachęcona do dalszych słodkich eksperymentów, a kruche ciasteczka pojawią się również na naszym świątecznym stole🙂

Ciasteczka te najlepiej smakują na drugi dzień, jednak u nas i tak większość znika pierwszego😉

Oryginalny przepis pochodzi z bloga Moje pasje.

Kruche maślane ciasteczka:

  • 3 szklanki mąki krupczatki
  • 250g masła
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • pół szklanki cukru pudru
  • 16-32g cukru wanilinowego (ja używam Dr. Oetker)
  • cukier puder do posypania ciasteczek
Mąkę (dobrze ją wcześniej przesiać) posiekać ze schłodzonym masłem (warto je jednak wyjąć z lodówki chwilę wcześniej żeby ciut zmiękło) aż do uzyskania stosunkowo jednolitej konsystencji. Dodać cukier puder, cukier wanilinowy, żółtka i śmietanę. Następnie zagnieść, uważając jednak by ciasto nie miało zbyt długiego kontaktu z ciepłymi dłońmi (kiedy tłuszcz się rozpuszcza, ciasto robi się zbyt rzadkie i trzeba dosypywać mąki). Gotowe ciasto ukształtować w kulę, zawinąć w folię i włożyć na 30-60 minut do lodówki.
Ciasto rozwałkować na ok. 4 mm, powycinać foremkami (lub kieliszkiem) ciasteczka. Wyłożyć blachę papierem do pieczenia, poukładać ciasteczka (można poukładać je blisko siebie ponieważ ciasteczka praktycznie nie rosną). Piec ok 10-12 minut w piekarniku nagrzanym do 180ºC. Po ostudzeniu obficie posypać cukrem pudrem.
Smacznego!

Maślane kruche ciasteczka

0 Responses to “Kruche maślane ciasteczka”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

