Muffiny bananowe z malinami

Formy do pieczenia muffinek uśmiechały się do mnie z półek sklepowych od dawna, ale nigdy nie miałam ręki do wypieków, więc obawiałam się podejść bliżej do tego tematu. Jednak mój mąż miał większą wiarę w mój talent kulinarny niż ja i postanowił mi taką formę, a muffiny szybko podbiły moje serce. Okazały się bardzo wdzięcznymi ciastkami – szybkimi, łatwymi w przygotowaniu i niezwykle smacznymi. Pokochali je także moi domownicy, a zwłaszcza te bananowo-malinowe😉

Muffinki bananowe z malinami

Muffinki bananowe z malinami:

  • 3 jajka
  • 300 g cukru
  • 150 ml oleju
  • 150 ml wody/mleka/maślanki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody
  • 2,5 łyżeczki  gorącej wody
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 4 duże, mocno dojrzałe banany
  • 350 g mąki
  • ok. 200 g mrożonych malin

Maliny rozmrozić.

Jajka ubić z cukrem (nie jest to konieczne, ale u mnie w domu wszyscy lubią, kiedy muffinki są bardziej puszyste), dodać olej, wodę, zmiksowane (lub rozdrobnione widelcem) banany oraz sodę rozpuszczoną w 2,5 łyżeczkach gorącej (nie wrzącej) wody. Na koniec dodawać stopniowo suche składniki – proszek do pieczenia i przesianą mąkę.

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, nałożyć do nich odrobinę ciasta na spód, włożyć w nie 2-3 maliny i nakryć ciastem do trochę więcej niż ½ wysokości papilotek. Piec w temp. 200 stopni ok. 20 min. (gotowe należy sprawdzić patyczkiem, musi być suchy).
Po ostygnięciu można udekorować polewą czekoladową lub cukrem pudrem.

Z przepisu wychodzi mi ok 33 sztuki muffinek

Muffinki bananowo-malinowe

3 Responses to “Muffiny bananowe z malinami”


  1. 1 Lekka-jak-wiatr Styczeń 5, 2013 o 12:35 pm

    Dziś wybieram się po foremki i zamierzam wypróbować ten przepis jeśli starczy mi czasu🙂


  1. 1 Muffinki bananowo-migdałowe (wersja bezglutenowa) | Mniam-mniam Trackback o Styczeń 5, 2015 o 1:19 am

Skomentuj

