Maślane ciasteczka z kawałkami czekolady (mocno czekoladowe)

Ostatnio jestem zupełnie nie w formie – zdrowie szwankuje, inwencja fotograficzna sięgnęła dna, brak mi sił na jakiekolwiek podróże czy aktywność fizyczną – za to rekompensuje sobie tą ogólną niemoc w kuchni. Moim wolnym czasem zupełnie zawładnęło pieczenie, nawet nie sądziłam, że może mi się to tak spodobać :) A moje domowe ciasteczkowe potwory tylko się cieszą i wyściełają się nową warstwą tkanki tłuszczowej – całe szczęście, że wiosna już niedługo😉

Oryginalny przepis pochodzi z JoyOfBaking.com, wychodzi z niego ok. 30 sztuk ciasteczek.

Chocolate chip cookies

Chocolate Chip Cookies:

  • 225 g masła
  • 150 g drobnego białego cukru
  • 160 g brązowego cukru
  • 2 całe duże jajka
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 295 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
  • 270 g posiekanej na małe kosteczki czekolady (najlepiej mieszanka deserowej i mlecznej)
  • 100 g drobno posiekanych ulubionych orzechów (opcjonalnie)

Masło i jajka wyjąć z lodówki, doprowadzić do temperatury pokojowej (masło koniecznie musi być miękkie, można je wrzucić do kuchenki mikrofalowej na 10-15 sekund).

Do miski wrzucić masło, biały i brązowy cukier oraz ekstrakt waniliowy i rozmieszać (jedynie do połączeni składników) drewnianą łyżką (lub płaskim mieszadłem miksera cukierniczego). Dodać jajka (pojedynczo) i wymieszać. Przesiać mąkę wraz z proszkiem do pieczenia, dodać sól i wymieszać całość. Na koniec wmieszać kawałki czekolady (ja użyłam gotowych grubych płatków czekoladowych, ale posiekana czekolada wygląda na ciasteczkach znacznie apetyczniej) i orzechy.

Blachy wyłożyć papierem do pieczenia. Za pomocą dwóch łyżek (formując kulki) lub łyżki do lodów wykładać porcje ciasta pozostawiając w około sporo miejsca (ciastka wychodzą duże). Piekarnik rozgrzać do 190°C. Piec przez 10-14 minut aż brzegi wyraźnie się zarumienią. Wyjąć z piekarnika i przestudzić trzymając jeszcze minutę na blaszce, następnie przełożyć do całkowitego ostygnięcia na talerz (choć ja najbardziej lubię zacząć je podjadać kiedy kawałki czekolady w środku są jeszcze płynne).Maślane ciasteczka z dużą ilością kawałków czekolady

0 Responses to “Maślane ciasteczka z kawałkami czekolady (mocno czekoladowe)”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

