Domowa sól ziołowa

zioła

Uwielbiam pracę przy roślinach, grzebanie w ziemi, pielęgnowanie swoich upraw. Niestety nie mam ogródka ani działki, mam za to balkon, który wspaniale sprawdza się przy hodowli ziół – a czy jest coś lepszego niż własna, świeża, pachnąca aromatyczna bazylia, rozmaryn czy oregano?

Jednak jesień coraz bliżej i przed nami zimne noce, których zioła nie będą znosić najlepiej, zaczynam więc myśleć co zrobić by moje zioła towarzyszyły mi aż do następnego lata, kiedy to znów będę mogła cieszyć się nimi w świeżej postaci. W planach mam na pewno zrobić bazyliowe pesto oraz masełko ziołowe – cudowne do steków, grillowanych ryb czy kanapek. A na razie przygotowałam pierwszą porcję soli ziołowej – wyszła obłędnie aromatyczna, dodajemy ją do praktycznie wszystkiego.

sól ziołowa

Sól ziołowa:

  • 3 łyżki soli (najlepiej morskiej)
  • duża garść listków bazylii
  • nieduża gałązka rozmarynu
  • sporo listków oregano
  • opcjonalnie kilka listków tymianku
  • papier do pieczenia

Zioła umyć, osuszyć i drobno posiekać. Wrzucić do moździerza, dosypać soli, dokładnie rozetrzeć.

Nagrzać piekarnik do temperatury około 90°C.
Rozdrobnioną mieszankę rozsypać na papierze do pieczenia, włożyć do piekarnika, piec ok. 40 minut, raz na jakiś czas mieszając i rozdrabniając powstałe grudki.

Po wyjęciu z piekarnika sól ziołową ostudzić i rozsypać do szczelnych pojemników.

domowa sól ziołowa

0 Responses to “Domowa sól ziołowa”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

